Przejdź do treści

Sprawdź stan sprawy

Podaj:

O systemie

Informacje o systemie

Tworząc zarys portalu e-Urząd, najważniejsze dla nas było, aby był on intuicyjny w użytkowaniu. Obsługa przypomina korzystanie z poczty elektronicznej za pomocą przeglądarki internetowej. Kluczowym elementem tego systemu jest wykorzystanie Profilu Zaufanego. Profil Zaufany w postępowaniu administracyjnym zastępuje tradycyjny podpis odręczny. Dzięki temu można bezpiecznie podpisywać dokumenty elektroniczne w Internecie. Co ważne, rozwiązanie to jest bezpłatne dla mieszkańca. System pozwala załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, szybko i w dogodnym dla siebie czasie.

System e-Urząd jest serwisem internetowym dostępnym przez stronę WWW, za pomocą którego mieszkaniec gminy między innymi otrzymuje dostęp do danych podatkowych i księgowych dotyczących jego osoby zgromadzonych w systemach informatycznych danego urzędu.

Najważniejsze korzyści z wdrożenia Portalu Komunikacji Online

  • Sprawy urzędowe możliwe do załatwienia w dogodnym czasie, 24 h na dobę/7 dni w tygodniu.
  • Nie ma potrzeby odwiedzania urzędu czy dzwonienia do jego pracowników, aby uzyskać informacje – większość danych można sprawdzić samodzielnie za pomocą Internetu.
  • Ograniczone drukowanie dokumentów. Podpis Profilem Zaufanym na dokumencie elektronicznym zastępuje odręczny podpis na dokumencie papierowym. Wdrożenie systemu oszczędza pieniądze i jednocześnie pozwala zadbać o ochronę naszego środowiska.
  • Wysyłanie pism, na przykład deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny, leśny, poprzez Portal Komunikacji Online dokonywane jest w pełni za pomocą Internetu.
  • Wypełniając wniosek, system uzupełni automatycznie dane osobowe, bez potrzeby ręcznego wypełniania swojego imienia, nazwiska, adresu czy numeru PESEL.
  • W przypadku składania korekty wniosku czy też kolejnego wniosku w tej samej sprawie będzie można wykorzystać z wcześniej wypełnionych formularzy i wpisać jedynie to, co się zmieniło.
  • System gwarantuje pełne bezpieczeństwo i poufność. Dzięki wykorzystaniu Profilu Zaufanego dostęp do konta jest chroniony przed dostępem osób nieuprawnionych.
  • Ekonomizacja czasu urzędnika i podatnika.

Jak korzystać z systemu

Jak korzystać z systemu
Jeśli chcą Państwo otrzymać e-decyzję w kolejnym roku podatkowym, należy wykonać kilka prostych kroków:

Zalogować się profilem zaufanym na Portal Komunikacji Online.

Wypełnić i wysłać oświadczenie w sprawie otrzymywania korespondencji w formie elektronicznej na przygotowanym na portalu formularzu:

zaznaczyć odpowiednią zgodę (zgodnie z treścią art. 3e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.));

zweryfikować przypisany adres skrytki ePUAP, na który ma trafić decyzja podatkowa;

podpisać dokument oświadczenia profilem zaufanym.

Decyzję podatkową w formie elektronicznej w kolejnym roku będą mogli Państwo odebrać w zakładce Odebrane na Portalu Komunikacji Online.

Ułatwienia dostępu: